13 lipca br odbyła się autokarowa pielgrzymka do Borku Starego i Markowej. Ponieważ 1 lipca minęła 78 rocznica męczeńskiej śmierci ojców dominikanów w Czortkowie celem pielgrzymki było odwiedzenie miejsca pobytu i pracy naszego rodaka o. Hieronima Longawy. Pierwszym przystankiem na pielgrzymim szlaku była Markowa. Zwiedziliśmy muzeum Polaków ratujących Żydów im rodziny Ulmów. Przewodnik przybliżył nam historię heroicznej postawy wielu polskich rodzin na Podkarpaciu, które w czasie II wojny światowej nie wahały się​ z narażeniem życia udzielić schronienia potrzebującym pomocy Żydom. Wielu z nich tak jak rodzina Józefa i Wiktorii Ulma przepłaciło to życiem. Odwiedziliśmy również kościół parafialny w Markowej, który był świadkiem ważnych wydarzeń w życiu bohaterskich małżonków i dzieci. Na parafialnym cmentarzu przy grobie zamordowanej rodziny zapaliliśmy znicze i modliliśmy się o wieczny​ pokój pomordowanych oraz ich rychłą beatyfikację. Kolejnym etapem naszego pielgrzymowania był Borek Stary. W klasztorze oo dominikanów przywitał nas przeor, który przedstawił nam historię przybycia zakonników do Borku Startego i podjęcia przez nich opieki nad cudownym obrazem Matki Bożej​ Boreckiej i sanktuarium Jasnej Góry Różańcowej. Poznaliśmy szczegóły dotyczące procesu beatyfikacyjnego męczenników czortkowskich. Wzięliśmy również udział we mszy świętej i nabożeństwie fatimskim. Borek Stary pożegnał nas wyczekiwanym deszczem. Pełni wrażeń rozmodleni i umocnieni obecnością w miejscach gdzie przebywali i żyli kandydaci na ołtarze wróciliśmy do domu. Bardzo dziękujemy inicjatorom​ wyjazdu, wszystkim uczestnikom pielgrzymki zwłaszcza ks proboszczowi za odprawienie mszy świętej w naszej intencji oraz wspaniałą​ pielgrzymkową atmosferę.